Tuinclub Jasmijn bijeenkomst

De eerste woensdag van de maand komt tuinclub Jasmijn bij elkaar bij steeds een ander lid van de club. Afgelopen keer was dat bij mij aan de Wendenlaan. Eerst praten we bij want nu we al een kleine 2 jaar bestaan kennen we elkaar steeds beter en delen we veel met elkaar. Bijzonder om mee te maken dat zo’n 13 verschillende individuen zo snel een hechte groep wordt door maar 1 aspect; We houden van planten! Afijn een rondje door de tuin van de gastvrouw hoort er altijd wel bij evenals dat ieder verteld over iets in zijn tuin wat die wil delen of vragen over heeft. En daarna stappen we in de auto en gaan op weg. En dit keer gingen we wat verder weg, namelijk naar de Botanische tuinen in Utrecht. Wat een bijzondere plek! Een enorme rotstuin, kassen met tropische planten en zelfs een vlinderkas eigenlijk te veel om op te noemen. En zelfs in dit vroege voorjaar (wij troffen de enige zonnige en warme dag volgens mij) bloeiden er al zoveel mooie bloemen! Het moet helemaal een feest zijn later in het seizoen dus deze tuinen zijn zeker een aanrader om vaker te bezoeken En hoe leuk; met museumjaarkaart gratis toegang! Ook dit was weer een geslaagde tuinclub bijeenkomst en ik kijk al uit naar de volgende!

Karin Nieman