Hoog bezoek op Moestuin Havenpark

Op donderdag 21 september 2017 waren we (vrijwilligers van het moestuinproject in het Havenpark) voorbereid op het bezoek van de directeur van het Oranjefonds. We ontvangen een aardige subsidie van het Oranjefonds dus moest er een goede ontvangst geregeld worden.

Er was een draaiboek en we waren er klaar voor. Er werden een aantal groepjes van 2 vrijwilligers opgesteld in de moestuin. Verder werden er in het gebouw van Omnizorg twee bijeenkomsten georganiseerd. Een met de stuurgroep Groen Verbindt, waarin Groei & Bloei, Omnizorg, de gemeente Apeldoorn, Stimenz, de wijkraad en de buurtvereniging  vertegenwoordigd zijn en een bijeenkomst met vrijwilligers.

Een half uur van te voren kwam de mededeling dat koning Willem Alexander mee zou komen. Toen begon menigeen toch best wel zenuwachtig te worden.

Stipt op tijd kwamen twee zwarte auto’s voorgereden en stapten de koning en zijn gevolg uit. Ze werden welkom geheten door het organiserend comité en vervolgens langs de opgestelde vrijwilligers door de moestuin geleid. Daarna ging men naar binnen voor de twee bijeenkomsten. Daarna was er bij de tuin een fotomoment waar de toegestroomde pers dankbaar gebruik van maakte. Daarna vertrok het gezelschap weer.

De vrijwilligers vertelden achteraf dat de koning zeer belangstellend en vriendelijk was en dat hij echt belangstelling had voor het project en het individu.

De stroom publiciteit die hier op volgde kan niet anders dan erg goed zijn voor het project.

We zijn zeer vereerd dat de koning ons project wilde bezoeken en super trots op wat we met z’n allen bereikt hebben in het Havenpark.

Mart Nederhof.