In deze nieuwsflits:

Volgende open tuinen weekend september 2022

Ledenmiddag in Havenpark gewijzigd naar 7 september

Dagexcursies:

We hebben nog een twee leuke dagexcursies in het verschiet, de inschrijving staat open. Klik op de link en u wordt doorgestuurd naar de omschrijving en het aanmeldformulier.

We bezoeken daar het arboretum Arcadiƫ, kwekerij Jacobs met showtuin en Tuingoed Folz. Voor de leden van Apeldoorn stopt de bus (uit Deventer) om 08.30 uur op de bekende plek bij de bushalte op Dubbelbeek. Kom op tijd zodat de bus weer snel door kan rijden. Vergeet niet een lunchpakketje mee te nemen.

• Vrijdag 23 september gaan we naar Alden Biesen, Belgisch Limburg.

Daar wordt het jaarlijkse en het grootste bloemenspektakel van Europa gehouden: Fleuramour.

(in de Groensnippers van mei 2022 stond abusievelijk 24 september)

Fietstocht op 27 augustus

Zaterdag 16 juli hadden we een fietstocht georganiseerd met het idee eens iets in de zomermaanden te doen.

Het aantal aanmeldingen bleef steken op 13 en dat hadden we niet verwacht. Maar ja, het was prachtig weer, helemaal voor een fietstocht, dus geen reden om af te lasten. Vele bleken op vakantie, terwijl wij gedacht hadden dat veel van onze leden in het voorjaar op reis zouden zijn.

Nu is besloten om de fietstocht te herhalen en wel op zaterdag 27 augustus. De aanmelding en de startplek zijn hetzelfde, tijdstip vanaf 10 uur. Of we de tijden gaan spreiden ligt aan het aantal aanmeldingen. Het eindpunt is weer op de startplek.

Lees de reacties en lees meer over de fietstocht en klik eventueel door naar het aanmeldformulier.

Open tuinen weekend 3 en 4 september 2022

Op 3 en/of 4 september zijn er 12 tuinen te bezoeken in Apeldoorn, Ugchelen en Klarenbeek. Laat u verrassen en geniet van al het moois! Klik door naar het programma in het weekend in september:

zaterdag 3 september

zondag 4 september

Ledenmiddag 7 september Havenpark

De ledenmiddag is verplaatst. We organiseren nu op woensdagmiddag 7 september de gezellige ledenmiddag in de moestuin in het Havenpark aan de Korte Molenstraat 4. In een ontspannen, groene omgeving in het centrum van Apeldoorn willen we elkaar ontmoeten onder het genot van lekker eten en drinken.

Vanaf 14.00 uur bent u welkom in de moestuin. We ontvangen u met koffie/thee met wat lekkers. Als u daarvan genoten heeft bieden we u de gelegenheid de moestuin te ontdekken onder leiding van een van de vrijwilligers of op uw eigen houtje. Vragen staat vrij.

Wat later in de middag verzorgt Heerlijk Lokaal, het naastgelegen restaurant, in de tuin een hapje en een drankje. Gezellig samenzijn is het motto. Zo rond 16.30 loopt de middag tegen het einde.

Er zijn geen kosten verbonden aan deze middag maar het is wel alleen voor leden van de afdeling Apeldoorn.

U moet zich wel inschrijven voor deze gezellige middag op onze website apeldoorn.groei.nl. Via de link of de agenda komt u bij het inschrijfformulier. Dat kan vanaf 1 augustus.

GROENSNIPPERS

GROENSNIPPERS is de papieren nieuwsbrief van de afdeling Apeldoorn.

Alle leden van deze afdeling krijgen deze nieuwsbrief 3 x per jaar thuisgestuurd.

De volgende editie komt medio september 2022 uit, dus bewaar de laatste versie nog een tijdje!

Of kijk in het archief voor de voorgaande edities.

Wanneer u bovenstaande links gebruikt, kunt u nogmaals kiezen:
voor een bladerbare versie of een groter formaat PDF, deze laatste is beter leesbaar en u kunt hem opslaan.