|
bekijk online | |
|
Nieuwsflits Juni 2026
|
||
LedennieuwsIn Memoriam Afgelopen vrijdag werden wij opgeschrikt door het bericht dat ons oudste lid, mevrouw Labberton is overleden. Toen zij in 1952 naar de Bosbouwschool ging is ze meteen lid geworden van Groei & Bloei. Ze is ruim 70 jaar lid geweest en was jarenlang de voorzitter van de afdeling Apeldoorn. Daarnaast heeft ze ook veel gedaan voor Groei & Bloei landelijk. In 2025 is ze helaas gevallen en kon niet meer thuis wonen. De laatste periode van haar leven heeft ze in Het Zonnehuis in Beekbergen doorgebracht. Mevrouw Labberton is 94 jaar geworden. We nemen afscheid van een bijzondere vrouw die veel voor onze vereniging heeft betekend! Het bestuur. Komende activiteiten
TheetuinenIn de zomermaanden worden er weer Theetuinen gehouden. Leden van Groei & Bloei Apeldoorn stellen speciaal voor jou hun tuin open voor bezoek. De nadruk ligt op ontmoeten van andere tuinliefhebbers onder het genot van een kopje thee of koffie. Een bezoekje levert vaak nieuwe ideeën en tips op en meer verbondenheid met elkaar. Je hoeft geen lid te zijn om op bezoek te gaan. Ga eens sfeer proeven! Kom op onderstaande tijdstippen (gratis) naar de tuinen, ook met slecht weer! Kijk hier voor de opengestelde theetuinen na 11 juli. Wo 17 juni (14.00 uur). Heidi Vrij 19 juni (10.30 uur). Ellen Wo 24 juni (19.00 uur). Nicolette Vrij 3 juli (14.00 uur). Tienke Za 11 juli (14.00 uur). Yvonne TerugblikkenPlantenfestijn Appeltern Op zaterdag 6 juni lieten een aantal leden van Groei & Bloei Apeldoorn flink van zich horen. Bij de landelijke finale van de Groei & Bloei bloemschikwedstrijden voor amateurs streed Pytsje Kuiken mee voor de prijzen. En ze haalde de hoogst haalbare plek, ze werd eerste! Vanuit hun eigen ervaring en enthousiasme lieten drie leden van onze afdeling belangstellenden in een workshop ontdekken hoeveel natuur er in je eigen tuin leeft en hoe leuk het is om wat je ziet een naam te geven. Na de uitleg en een eerste praktijkles in de borders van Appeltern gingen mensen opgetogen naar huis, vast van plan om daar te gaan bioblitzen. ![]() Ander groen nieuws uit Apeldoorn- Op 21 juni kan je mee met een wandeling van het IVN langs de oude Loo spoorlijn. Een fijne zomer!We wensen iedereen een fijne zomerperiode toe. Hier nog wat groene tips: 🌻 Doe mee!
Blijf met ons in contactGROENSNIPPERS SOCIAL MEDIA NIEUWSFLITS
|
||
|
word lid | |