Activiteiten & Actueel

Beleidsplan

Groei & Bloei Afdeling Apeldoorn e. o.

(Statuten G&B: kennis verspreiden over tuinieren)

 

1.      Visie.

a.      Een ontmoetingspunt en kennisbron zijn op het gebied van tuinen, tuinieren en tuinplanten en complementair met het IVN het gehele veld van ‘groen’ in de ruimste zin afdekken.

b.      Door de gemeente Apeldoorn en zijn inwoners en professionele en commerciële instanties in de regio als zodanig worden herkend en erkend.

 

2.      Doelgroepen

a.      Huidige leden (wat oudere tuinbezitter en plantenliefhebber, bloemschikker en tuinreiziger).

b.      Jongere tuinbezitter, yuppen en gezinnen met jonge kinderen, bezitter van een leeftuin met veel harde materialen en relatief weinig groen.

c.      Moestuinder en volkstuinder.

d.      Guerrilla- en buurttuinder.

e.      Scholen.

f.       Inwoners van Apeldoorn

  • Balkonbezitters
  • Scholieren
  • Niet behorend tot overige doelgroepen

g.      ‘Groen’-scholen

h.      Specialistische verenigingen (kuipplanten, fuchsia’s, rhodo’s etc.).

i.       IVN als strategische partner.

j.       Gemeente Apeldoorn.

k.      Professionele en commerciële groen-en-aanverwante instanties: kwekers, tuincentra, hoveniers.

 

3.      Doelstelling.

a.      De huidige leden bieden wat zij wensen: lezingen, uitstapjes, planten(ruil-)beurzen, tuinbezoek/open tuinen, bloemschikcursussen en –wedstrijden.

b.      Doelgroepen b-f activiteiten bieden om te komen tot een verjonging van het ledenbestand.

c.      In de richting van doelgroepen g-k vaste relaties kweken.

 

4.      Middelen

a.      In stand houden en evt. intensiveren huidige activiteiten.

b.      Website met informatie voor leden en 'groene' informatie voor alle belangstellenden, gedrukte kwartaal-nieuwsbrief, digitale maandelijkse nieuwsflits, signalering via sociale media en direct mail op basis van geïnventariseerde belangstelling van de leden.

c.      Mobiliseren kennis, kennissen en vaardigheden van huidige leden.

d.      Financiën: afdracht landelijke vereniging, advertentieverkoop, eigen inkomsten.

e.      ‘Werven’ communicatie bestuurslid en ontwikkelen communicatieplan.

f.       Organiseren van activiteiten gericht op ‘nieuwe’ doelgroepen.

 

5.      Beleidsplan

a.      Huidige leden behouden door: Op jaarbasis: X lezingen, x uitstapjes etc.

b.      Nieuwe leden werven m.n. onder andere doelgroepen d.m.v. activiteiten specifiek gericht op die doelgroepen.

c.      Open Tuinen-weekend  door gehele regio.

 

6.      Tijdpad

a.      Voorgelegd aan algemene ledenvergadering feb. 2013.

b.      Uitvoeren plan 2013-2018.

meer
24
Jun
Bingerden
23
Jun
Een jarige om trots te zijn (no. 803) week 25 / 2017